初めてチケットを提出しました。I submitted a ticket for the first time.


それまで問題がなかったのに、突然、自分の持っている土地の上で持ち物をREZできなくなりました。
サンドボックスでも、リンデンハウスでもできるのに、自分の土地だけできないなんて、ありえないことです。
取ることは出来るのですが、置くことが出来ないのです。
それで、初めてリンデンさんにチケットを提出しました(一般的に「チケットを切る」という言い方をするようです)。
最初はどこから始めて良いか分からなかったので、結構面倒でしたが、試行錯誤の末に完了しました。
これは自分が再度使用するかもしれないので、その記録のためにも、行った方法をこ残しておきます。
まずセカンドライフのホームページを開き、ログインして、一番下の真ん中辺りにある「サポート」をクリックします。
https://support.secondlife.com/
そこで、私の場合には、右の真ん中辺りにある「プレミアム専用サポート」の欄の一番下の「サポートに連絡」をクリックします。
https://lindenlab.freshdesk.com/support/solutions/articles/31000131009-contact-support
そこで、一番上の「チケットを」「送信する」「マイチケット」から「送信する」をクリック。
https://lindenlab.freshdesk.com/support/tickets/new
「チケットを提出する」の画面の「問題の種類」の欄でカテゴリーを選択し、「地域名」と「インワールドのリージョン/パーセルロケーションへのSLURLまたはパーセル座標を提供してください。」には、インワールドでの地図で得られるSLURLを記入し、「問題について説明してください。」に詳しい具体的なバグの内容を英語で記入します。
最後の「関連チケット番号」は無視して、オレンジ色の「送信」をクリック。
これで一応は終わりです。
#〇〇〇〇〇〇…という番号が出てきて、これがチケット番号で、これをクリックすれば、内容を確認できますし、補足説明がある時には、その下の空白蘭に記入して、再度送信します。
それは同じチケット番号の中で処理されます。
以上です。
翌日の朝、試してみましたが駄目でした。
でも、数時間後に突然REZできるようになりました。
チケットを切ることが有効手段であることが分かりました。

Suddenly I couldn't REZ my inventory on the land I had, even though I had no problems until then. I can do it in the sandbox or Linden House, but I can't do it only on my own land. I can take it, but I can't put it. So, for the first time, I submitted a Linden ticket. At first, I didn't know where to start, so it was quite troublesome, but after trial and error, it was completed. I may want to use this again, so keep a record of what I did to keep a record of it.
First, open the Second Life homepage, log in, and click "support" in the middle of the bottom.
https://support.secondlife.com/
So, in my case, click "Contact Support" at the bottom of the "Premium-only Support" column near the center on the right.
https://lindenlab.freshdesk.com/support/solutions/articles/31000131009-contact-support
Then, click "Send" from "Ticket", "Send" and "My Ticket" at the top.
https://lindenlab.freshdesk.com/support/tickets/new
In the "Submit Ticket" screen, select a category in the "Problem Type" field, and in "Region Name" and "Please provide SLURL or parcel coordinates to inworld region / parcel location." , Fill in the SLURL I can get with the map inworld, and describe in detail the specific bug content in English in "Please describe the problem".
Ignore the last "related ticket number" and click the orange "send". This is the end. There is a number # XXXXX, which is the ticket number, and I can click it to check the contents. If there is a supplementary explanation, fill in the blank orchid under it and then try again. I will send. It will be processed within the same ticket number. that's all. I tried it the next morning, but it didn't work. But after a few hours, I suddenly got to do REZ. I have found that cutting tickets is an effective means.


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